понеделник, 28 септември 2009 г.

Гатанките на Сашко

Тази вечер Сашко нямаше търпение да си легнем и да започнем да се приспиваме. Едва дочакал загасването на лампата, шепнейки, ме попита:"Тате, искаш ли да си казваме гатанки?!" Какво пък! "Искам!", отговорих му, очаквайки, че той сигурно е научил някоя гатанка от Детската и умира да ни я зададе на нас с Невичка. Макар че тя вече тихичко скимтеше, унасяйки се в блажен сън. Но аз бях готов да чуя гатанките на Сашко. И така, те не закъсняха. Сашко, хитричко подхилвайки се какво ми е приготвил, започна с тържествена интонация: "МРАВКА ПО ПЪТЕКА, ПРЕЗ ГОРА ВЪРВИ...И СРЕЩНАЛА НЕЩО! ЩО Е ТО?!" Егати гатанката! Започнах да се смея с глас. Сашко също. Предадох се без всякаква съпротива. "Дърво-о-о-о!", извика Сашко победоносно. И изстреля следващата си гатанка: "КРЪГЛО, РАДВАТ МУ СЕ И ГО БОЦКАТ С ВИЛИЦА! ЩО Е ТО?!" Откъде- накъде пък реших, че е чипс..."Не, чинияяяяя!" Уби ме! Но още не знаех какво ме чака на финала! Гатанка. "НЯМА НОС, НЯМА КОСА, НЯМА КРАКА, НЯМА РЪЦЕ, НЯМА ПРЪСТИ НА КРАКАТА И НА РЪЦЕТЕ, НЯМА ОЧИ, НЯМА УСТА, НЯМА НОС!ЩО Е ТО?!" Това беше вече пълен нокаут- какво ли пък можеше да е?! Предадох се, горейки от търпение да науча отговора. Сашко се замисли дълбоко, въздъхна тежко, подхилна се по своя хитър начин на лисиче и каза: "И аз не знам какво е!"...
Как можех да заспя след такава главоблъсканица?! А накрая, когато вече заспах, сънувах мравки, чинии и не знам още какво!

2 коментара: