петък, 24 май 2013 г.

Най- доброто шаркочудовище

Цели 37 години имунната ми система издържа, без да се поддаде на едрата шарка...До вчера, когато се събудих с висока температура и лице, обезобразено от десетки гнойни пъпки. Ако не бях човек, а чудовище, сигурно щях да изглеждам точно така, както сега - целият подут като след нокаут в 8- мия рунд от боксов мач, с изкривени лицеви черти на зомби от холивудски филм на ужасите, гротеска на всичко човешко, което съм бил някога. Затова започнах да се крия и да не излизам от вкъщи, дори и в двора. Та кой би искал да види чудовище!? Хората обичат да гледат чудовища, но само по филмите, където накрая главният герой ги убива. Иначе никой не иска да вижда чудовища наживо, дори и аз самият. Затова престанах да се гледам в огледалото. Започнах да извръщам поглед от самият себе си, от това ужасно, макар и временно мое чудовищно лице. Единствено семейството ми не извръщаше поглед от мен. Особено Невичка. Тя дори се изненада, като разбра, че се крия и се срамувам да изляза навън. За да ме разбере с детския си ум, й обясних, че не излизам, защото изглеждам като чудовище и ще изплаша хората. Но тя по детски наивно и искрено възкликна: "Та ти си най- доброто чудовище!" След което направи кратка пауза и допълни, за да ми стане напълно ясно: "Най- доброто шаркочудовище!"...Казвайки ми това, тя ме гледаше дори с някаква възхита. Нямаше и сянка от съжаление, погнуса или каквото и да е друго негативно отношение към чудовищния ми вид. За нея не беше важно, че съм чудовище. За нея беше важно какво чудовище съм - най- доброто! И, странно, като се погледнах след това в огледалото, установих, че вече съм станал повече човек, отколкото чудовище. Пъпките ми бяха позавехнали, някои дори изчезнали. Лицето ми беше започнало да си връща човешкия облик. Дали това не беше станало, защото намерих кураж да приема и най- чудовищния си образ? Или, защото просто погледнах в най- истинското огледало- очите на детската чистота. Където дори да изглеждаш като чудовище, можеш да останеш човек! Та дори и нещо повече от това - "най- доброто шаркочудовище"!  

Няма коментари:

Публикуване на коментар