четвъртък, 10 декември 2009 г.

10 истини за живота, които научих от моите деца

1- ва истина: ЩАСТИЕТО Е НАЙ- ЛЕСНО ПОСТИЖИМОТО НЕЩО НА СВЕТА
Да, и на мен не ми се вярваше, както на вас. Но просто безвъзвратно сме пораснали и сме забравили, че това е така. А за децата щастието е най- лесно постижимото нещо на света. На Саши и Невичка им трябва по един сладолед, за да бъдат най- щастливите същества на планетата...Толкова е лесно!
2- ра истина: ЗЛОТО СЪЩЕСТВУВА САМО АКО ГО ПОЗНАВАШ
Саши и Невичка са деца и още не познават Злото. И по тази нелепо проста причина- то за тях още не съществува. То е като комшията на 10- ти етаж, който вие няма как да го познавате, след като живеете на 1- ви етаж. В момента, в който се запознаете с него, той ще започне да съществува за вас...В този ред на мисли- защо пък ви трябва да го познавате?! И комшията, и Злото!
3- та истина: ВСИЧКО Е НА ИГРА
За Саши и Невичка всичко е на игра. И така трябва да бъде- прочетете какво пише на стената на стадион "Васил Левски". С метални букви е изписана мисълта на Шилер- "Човекът е най- човек, когато играе" (цитирам по памет)...Разбира се, когато играе игра, а не игрички...
4- та истина: САМО ДВЕ ДУМИ СА ДОСТАТЪЧНИ- "ДА" И "НЕ"
Невичка е още малка и не може да говори- произнася само "да" и "не". И средно положение няма. А всъщност това е достатъчно, всичко останало е излишно- думи, думи, думи, които са някъде компромисно и лицемерно между "да" и "не".
5- та истина: УСМИВКАТА Е НАЙ- СИЛНОТО ОРЪЖИЕ
Колкото и да съм им гневен- само една усмивка на Саши и Невичка е достатъчна, за да ме победи и да капитулирам.
6- та истина: "ТАТЕ, НЕ ИСКАМ ДА ЗАСПИВАМ САМ!"
Веднъж Сашко ме беше ядосал и го оставих да заспива сам в детската- без приказка за лека нощ, без да му държа ръката, както правя винаги преди сън. Тогава Сашко се разплака и каза това: "Тате, не искам да заспивам сам!" Каза го така, сякаш е най- страшното нещо. Замислих се- това наистина е най- страшното нещо. Да заспиш сам, без никого до себе си...
7- ма истина: "ВСИЧКИ СА ГРОЗНИ!"
Сашко беше много малък, едва проговорил, когато в момент на гняв изрече това по детски искрено прозрение за света на възрастните- "Всички са гиозни!" (не можеше да произнася "р" и използваше "и" на нейно място). И наистина всички са грозни, дори и най- красивите- видимо, или невидимо.
8- ма истина: ВСЕКИ РОДИТЕЛ Е ГЕРОЙ
Когато се погледна в очите на Невичка, аз виждам, че съм нейният герой. И може би наистина съм такъв, както и всеки друг родител. Просто един анонимен герой, със своите малки, ежедневни анонимни геройства- сменяне на памперси, бърсане на наакани дупета, ставане посред нощ, притеснения...Толкова много неща- геройства без бойно поле, без почести, развети знамена, ордени, слава и признание.
9- та истина: ВСЯКО ДЕТЕ Е ДОКАЗАТЕЛСТВО ЗА СЪЩЕСТВУВАНЕТО НА БОГ
Понякога Невичка идва до мен, прегръща ме и ми дава една малка целувчица- ей така, без корист и без причина, просто от нежност. Повярвайте ми, не може да има такава нежност и да няма Бог!
10- та истина: СМЪРТТА НЕ СЪЩЕСТВУВА
Сашко винаги казва за своя починал дядо: "Той отиде на небето!" Никога не е казал- "Той умря!" И той наистина не е умрял- просто отиде на небето...

4 коментара:

  1. :)))! Понякога ми се иска да си ми баща...

    ОтговорИзтриване
  2. Това са твоите истини за твоя живот, в които аз и много други хора не вярваме. Защото ние страдаме, въпреки че се усмихваме, заспиваме до някоя красавица, а сутринта се будим сами в този истинския свят, където умираме, защото няма бог, който да ни спаси! Това също е истина!

    ОтговорИзтриване
  3. :)))Momenti-momenti, аз с две деца едва се справям, та с три...Няма да мога да те осиновя!:)
    Анонимен, правилно си разбрал, че това са истини от моя живот- далече съм от мисълта, че някой трябва да вярва в тях. Човешката истина е субективно понятие и всеки я възприема по различен начин- това е негово лично право и отговорност...

    ОтговорИзтриване
  4. Хубаво казано. Харесва ми и твоето внимание към "дребните" неща. И големите поуки, които вадиш от тях. Наистина хубаво..

    ОтговорИзтриване